Doaku Ya Allah .

Ya Allah, sesungguhnya waktu dhuha itu dhuhamu, kecantikannya adalah kecantikanmu, keindahan itu keindahanmu, kekuatan itu kekuatanmu, kekuasaan itu kekuasaanmu, perlindungan itu perlindunganmu. Ya Allah jika rezeki masih di langit, turunkanlah dan jika di bumi, keluarkanlah., jika sukar permudahkanlah, jika haram sucikanlah dan jika jauh dekatkanlah. Berkat waktu dhuha, kecantikanmu, keindahanmu, kekuatanmu, kekuasaanmu, limpahkan kepadaku segala yang engkau telah engkau limpahkan kepada hamba-hambamu yang soleh.


Penghantaran akan dibuat keseluruh Malaysia/Luar Malaysia termasuk sabah dan sarawak. ;)

Saturday 23 February 2013

PEPPERMINT GINGER PLUS


Secara klinikal sangat membantu dalam merawat atau mencegah masalah loya, gastrik, mabuk laut, sendawa dan penghadaman.

Apakah keistimewaan Peppermint Ginger Plus ini dalam  membantu kesihatan manusia ?

1) Pudina - Ia melegakan otot perut, dan ia mempunyai fungsi penenang.  Ia juga membantu penghadaman , mabuk laut, darat, membantu melegakan gastrik, pedih hulu hati, dan cirit birit. Selain itu ia melegakan kesan-ksan sampingan seperti muntah dan kehilangan selera makan yang timbul daripada rawatan kemoterapi. Pudina merangsang mengeluarkan peluh, oleh itu ia menyekat demam apabila seseorang itu dijangkiti selesema. Perasaan sejuk dan menyegarkan daripada pudina membantu memelihara pemikiran yang jelas dan tepat

2) Halia - Masyarakat cina telah menggunakan halia lebih daripada 2 ribu tahun. Halia merangsang rembesan enzim salvia untuk pencernaan makanan. Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haid, loya dan mual angin ketika mengandung, selepas melahirkan anak (semasa pantang).  Satu kajian menunjukkan bahawa halia menghalang muntah selepas pembedahan pesakit wanita dan membantu mencegah masalah kesakitan dalam perjalanan atau pengembaraan.

3) Pokok Adas digunakan oleh orang -orang eropah untuk menghilangkan kembung perut. Ia melegakan sakit perut, melegakan gejala flu dan juga dapat membantu masalah alergi pada saluran usus.

4) Cekur Manis - Digunakan oleh orang-orang mesir purba untuk mengatasi masalah gejala haid, batuk , kahak . Ia merangsang rembesan jus gastrik untuk pencernaan , menahan kulat yang menyebabakan penyakit kulit biasa, melegakan haba di musim panas dan lembap, memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut di dalam perut.


Matlumat tambahan
1) Membantu penghadaman - 3 biji selepas makan
2) Mencuci Usus dan perut  - Larutkan Peppermint Ginger  & Alfalfa di dalam air suam utk diminum
3) Merawat Gastrik,batu,nausea - 3-5 biji dilarutkan didlam teh herba
4) Kelegaan tekak, batuk, sendawa  - 2 biji.






*** This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

SID : 887015 |Zamzalina Samsuddin
TEL/SMS : 012-2767734

No comments: