Doaku Ya Allah .

Ya Allah, sesungguhnya waktu dhuha itu dhuhamu, kecantikannya adalah kecantikanmu, keindahan itu keindahanmu, kekuatan itu kekuatanmu, kekuasaan itu kekuasaanmu, perlindungan itu perlindunganmu. Ya Allah jika rezeki masih di langit, turunkanlah dan jika di bumi, keluarkanlah., jika sukar permudahkanlah, jika haram sucikanlah dan jika jauh dekatkanlah. Berkat waktu dhuha, kecantikanmu, keindahanmu, kekuatanmu, kekuasaanmu, limpahkan kepadaku segala yang engkau telah engkau limpahkan kepada hamba-hambamu yang soleh.


Penghantaran akan dibuat keseluruh Malaysia/Luar Malaysia termasuk sabah dan sarawak. ;)

Wednesday 13 February 2013

KESIHATAN SEMASA KEHAMILAN & PENYUSUAN

Sebenarnya banyak dikalangan ibu-ibu terutama yang bekerja kurang menitikberatkan tentang kesihatan dan kebersihan diri ketika hamil dan proses penyusuan. Ini bukan bermakna para ibu malas tetapi dek kerana bebanan kerja rumah, kerja pejabat dan masalah -masalah lain menyebabkan mereka kurang memberi perhatian kepada tahap kesihatan mereka. Oleh disebabkan itu, shaklee telah menyediakan set vitamin untuk kehamilan dan penyusuan khas utk para-para ibu samaada bekerja atau tidak agar mereka kelihatan sentiasa cergas, cerdas, cantik serta menawan walaupun sedang hamil atau menyusui bayi. Bahkan susu akan menjadi pekat, banyak serta mengandungi pelbagai nutrisi lengkap utk tumbesaran si bayi.

Mengapa vitamin-vitamin ini penting sepanjang proses kehamilan dan penyusuan. Sebenarnya banyak perbezaan yang boleh kita lihat dari segi fizikal bayi yang dilahirkan oleh ibu yang mengambil vitamin dan mengamalkan pemakanan yang seimbang. Mari kita lihat kenapa shaklee begitu menekankan kebaikan mengambil vitamin sepanjang kehamilan dan penyusuan ;-


Set Shaklee ini adalah Fleksible. Boleh di tambah atau dikurang itemnya. Tidak tertakluk dengan mana-mana akta atau syarat. Memandangkan permintaan yang begitu tinggi dikalangan para ibu-ibu, shaklee telah menyediakan set kehamilan, penyusuan serta berpantang yang terdiri daripada :

KEHAMILAN

Set Family Wellnes :-
1) Energizing Soy Protein  - Sumber Protin
2) Vitamin C  - Sumber vitamin C
3) Vita-Lea   - Sumber Multivitamin
4) B-Complex - Sumber Vitamin B Kompleks

Di tambah ;-
5) Ostematrix  - Sumber Kalsium  @
6) Omega Guard   - Sumber Minyak Ikan


PENYUSUAN  
Set Family Wellness ( 1 - 4)

Ditambah
1) Ostematrix  - Sumber Kalsium @
2) Omega Guard - Sumber Minyak Ikan @
3) Alfalfa - Melancarkan pengeluaran darah kotor @ nifas, membuang angin dlm badan ibu.


BERPANTANG
Set Family Wellness (1-4)

Ditambah :-
1) GLA - utk membantu hormon @
2) Alfalfa - Melancarkan pengeluaran darah kotor @ nifas, membuang angin dlm badan ibu.


Banyaknya vitamin yang sepatutnya ibu -ibu makan utk mengantikan semula nutrisi-nutrisinya yang telah di ambil oleh bayi contohnya kalsium. Ini adalah set cadangan sahaja, bukan bermakna anda perlu / wajib mengambil kesemuanya. Memadailah mengikut bajet kewangan yang anda ada. Cukuplah sekadar ESP dan Alfalfa @ VITALEA. Bagi saya biarlah sesuatu yang kita ambil itu mengikut kemampuan kita , yang penting kita istiqamah. Sebenarnya itu akan lebih memperlihatkan kesan berbanding kita asyik bertukar-tukar produk atau tidak menjadikan rutin harian. Semoga perkongsian saya kali ini akan lebih membuka minda para ibu-ibu untuk terus sihat , muda, cergas dan tampil menawan.






*** This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

SID : 887015 |Zamzalina Samsuddin
TEL/SMS : 012-2767734


No comments: