Doaku Ya Allah .

Ya Allah, sesungguhnya waktu dhuha itu dhuhamu, kecantikannya adalah kecantikanmu, keindahan itu keindahanmu, kekuatan itu kekuatanmu, kekuasaan itu kekuasaanmu, perlindungan itu perlindunganmu. Ya Allah jika rezeki masih di langit, turunkanlah dan jika di bumi, keluarkanlah., jika sukar permudahkanlah, jika haram sucikanlah dan jika jauh dekatkanlah. Berkat waktu dhuha, kecantikanmu, keindahanmu, kekuatanmu, kekuasaanmu, limpahkan kepadaku segala yang engkau telah engkau limpahkan kepada hamba-hambamu yang soleh.


Penghantaran akan dibuat keseluruh Malaysia/Luar Malaysia termasuk sabah dan sarawak. ;)

Friday 15 February 2013

DTX COMPLEX


Kajian menunjukkan bahawa kandungan utama didalam shaklee DTX ini mampu menyokong keupayaan badan menghasilkan protin bagi membantu menjana semula sel-sel hati. Hati merupakan organ terbesar didalam tubuh manusia dan berkeupayaan dalam membina semula. Contohnya apabila serangan jantung berlaku ia akan merosakkan otot atau organ jantung. Tetapi serangan terhadap hati seperti pengambilan alkohol berlebihan, hati akan mampu membaiki organnya sendiri.

Apakah fungsi hati yang jarang kita nak ambil tahu nie? Bukan pasal sakit hati, dengki hati atau hati kecewa..tetapi fungsi hati mengikut sains .

1) Melakukan rembesan hempedu  iaitu rembesen ini dikeluarkan apabila berlakunya proses pennghadaman. Hempedu adalah perlu utk pencernaan lemak dan ia memecahkannya kepada lapisan lebih kecil. Hempedu juga berfungsi dalam penyerapan vitamin larut lemak ADEFK.

2) Ia bertindak sebagai mengawal metabolisme protin. Metabolisme protin dan penapaian backteria dalam usus menghasilkan amnomia yang didetoksifikasikan oleh hati. Untk detoksifikasi amonia, hati akan menggabungkan bahan-bahan toksik termasuk sisa metabolik, sisa racun serangga, dadah, alkohol dan bahan kimia dengan bahan-bahan lain kurang toksik. Bahan ini kemuadian dikumuh dari buah pinggang. Oleh itu dalam usaha utk fungis hati yang betul, anda juga mesti mempunyai fungsi buah pinggang yang betul.;

3) Dengan mengeluarkan hormon tiriod kedalam bentuk yang lebih aktif. Penukaran yang tidak mencukupi oleh hati akan menyebabkan hipotirodisme. GTF (Glukose Tolerance Factor) yang diwujudkan oleh hati dan diperlukan oleh insulin utk mengawal paras gula dalam darah dengan betul. Gula yang berlebihan akan ditukar kpd tenaga

Apakah fungsi setiap formula -formula didalam DTX nie ?

1)  Milk Tistle Seed
 - kaya dengan bahan antioksida
 - Melindungi hati daripada toksin, termasuk dadah, racun dan bahan kimia
 - Merawat masalah hati seperti hepatitis & sirosis
 - Mengurangkan kadar kerosakan hati akibat lebihan alkohol
 - Membantu & mencegah serta merawat masalah batu karang
 - Membantu masalah kulit seperti psoriasis dan ekzema

2)  Dandelion        
- Membantu fungsi hati dan sangat berguna ketika berlaku kebengkakan hati
- Mebantu penghadaman dengan merangsang pengaliran hempedu dari hati dan pundi hempedu dan   mencegah batu karang
- Melawan Anemia
- Merendahkan paras gula dalam darah.
- Melawan tumor dan kanser

3) Reishi Mushrooms (ling zhi)
- Membina Imun
- Mengurangkan masalah bronkitis dan sinusitis
- Merawat sidrom keletihan yang kronik
- Bantu mencegah penyakit jantung

4) Articok
- Membina semula sel-sel hati

5) Tumeric (Kunyit)
- Mengandungi bahan anti-oksida
- Meningkatkan kesan anti radangan
- Mempunyai kesan anti-viral terhadap HIV

6) Schizandra
- Meningkatkan jumlah enzim dalam hati utk tujuan detoksifikasi.








*** This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

SID : 887015 |Zamzalina Samsuddin
TEL/SMS : 012-2767734

No comments: