Doaku Ya Allah .

Ya Allah, sesungguhnya waktu dhuha itu dhuhamu, kecantikannya adalah kecantikanmu, keindahan itu keindahanmu, kekuatan itu kekuatanmu, kekuasaan itu kekuasaanmu, perlindungan itu perlindunganmu. Ya Allah jika rezeki masih di langit, turunkanlah dan jika di bumi, keluarkanlah., jika sukar permudahkanlah, jika haram sucikanlah dan jika jauh dekatkanlah. Berkat waktu dhuha, kecantikanmu, keindahanmu, kekuatanmu, kekuasaanmu, limpahkan kepadaku segala yang engkau telah engkau limpahkan kepada hamba-hambamu yang soleh.


Penghantaran akan dibuat keseluruh Malaysia/Luar Malaysia termasuk sabah dan sarawak. ;)

Monday 11 February 2013

ENERGIZING SOY PROTEIN

 

 

RISIKO KEKURANGAN PROTEIN (SECARA UMUM):

1. Anemia (kurang darah atau kurang oksigen dalam darah)
2. Kidney disease (penyakit buah pinggang)
3. Liver (penyakit hati)
4. High Cholesterol (kolesterol tinggi)
5. Low blood pressure (tekanan darah rendah)
6. Low blood sugar (kandungan gula darah rendah
7. Nerve instability (Fungsi saraf tak stabil)
8. Peptic ulcer (Ulser perut + usus)
9. Poor wound healing (Luka ambat sembuh)
10. Poor blood circulation (Pengaliran darah yang tidak lancar)
11. Poor vision (Penglihatan kurang baik)
12. Irritability (Badan menggeletar
13. Fatigue (Letih lesu)
14. Weakness (Lemah)
15. Water retention (Tinggi kandungan air dalam tisu badan
16. Prolonged period of time mental retardation (Terancat akal)
17. Lack of resistance to infection (Ketahanan badan rendah terhadap jangkitan)


ENERGIZING SOY PROTEIN - ESP
Salah satu HOT ITEM di shaklee ini ialah ESP. Ianya sinonim dengan kesihatan dan kecantikan. Sesiapa yang telah menjadikan ESP nie sebagai makanan tambahan harian, mereka telah mengetahui khasiatnya.  Protin soya adalah faktor utama dalam utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul. Di proses dengan suhu rendah dan setiap set mengandungi 850g soya yang telah dikisar yang mana setiap tin terdiri daripada 30 kg kacang soya. Ia memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.
Terdiri daripa 5 sumber vitamin & 4 sumber mineral juga mengandungi 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia kecuali dengan pengambilan makanan berasaskan sumber protin. Kandungan indeks (GI) yang rendah iaitu 39 da ianya amat sesuai utk mereka yang mengidap penyakit kencing manis. Tahap kolestrol yang rendah juga sesuai utk mereka yang mempunyai darah tinggi.
1 hidangan = 2 x daging , 4 x telur, 12 x susu.

Apa yang ESP mampu lakukan di dalam tubuh seseorang ?

1)    Awet Muda - Asid amino penting utk membina otot, kuku dan organ. Pengambilan yang kerap adalah kunci sebagai awet muda.

2) Baik utk hormon - kacang soya salah satunya tumbuhan yang kaya dengan ISOFLAVONES. Fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.

3)  Melebatkan rambut -  Pada peringkat awal, tanda -tanda anak-anak rambut tumbuh memang tidak kelihatan. tetapi selepas 2 atau 3 canister dalam pengambilan ESP. Anda akan dapat lihat anak-anak rambut mula tumbuh lebat disekitar kulit kepala yang botak @ kekurangan rambut.

4)   Baik utk prostat - Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbulti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas didalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesara prostate.

5)   Kulit remaja -  Meransang pembentukan semula kulut, otot, mengurangkan kedutan, agen penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot. membantu mempercepatkan proses sembuhan dari luka dan mengurangkan kesan parut
 6)  Pembekal Tenaga - Dapat membekalkan tenaga sepanjang hari dan anda akan rasa terlalu cepat lapar walaupun anda tertinggal makanan tengahari.

7)  Membaiki pigmentasi - Bab nie memang sesuai utk sesiapa yang ada masalah pingmentasi. Kepada mereka yang sukar mencari penyelesaian, jadikanlah ESP sebagai makanan tambahan harian. InshaAllah masalah anda akan dapat diatasi kerana protin berfungsi sebagai agen anti penuaan dan pisgmentasi yang baik.


ESP juga amat sesuai utk mereka yang hamil dan menysuskan bayi. Susu akan menjadi pekat dan ibu akan lebih bertenaga walaupun mempunyai anak kecil yang masih menyusu. TAKDALAH LAGI ALASAN IBU LETIH DAN TIDAK CERIA SEBAB MENYUSU BAYI. MALAH IBU AKAN LEBIH CANTIK, BERTENAGA, MANTAP, CERIA, SEGAR SERTA MENAMBAHBAIKAN KUALITI KULIT IBU DAN BAYI. SELAIN ITU IA AKAN DAPAT MENCEGAH RISIKO OSTEOPOROSIS YANG MEMANG SINONIM DIKALANGAN WANITA.




Apa kata mereka yang telah mencuba ??











*** This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

SID : 887015 |Zamzalina Samsuddin
TEL/SMS : 012-2767734

No comments: