Doaku Ya Allah .

Ya Allah, sesungguhnya waktu dhuha itu dhuhamu, kecantikannya adalah kecantikanmu, keindahan itu keindahanmu, kekuatan itu kekuatanmu, kekuasaan itu kekuasaanmu, perlindungan itu perlindunganmu. Ya Allah jika rezeki masih di langit, turunkanlah dan jika di bumi, keluarkanlah., jika sukar permudahkanlah, jika haram sucikanlah dan jika jauh dekatkanlah. Berkat waktu dhuha, kecantikanmu, keindahanmu, kekuatanmu, kekuasaanmu, limpahkan kepadaku segala yang engkau telah engkau limpahkan kepada hamba-hambamu yang soleh.


Penghantaran akan dibuat keseluruh Malaysia/Luar Malaysia termasuk sabah dan sarawak. ;)

Tuesday 5 February 2013

KELUARGAKU SIHAT AKU CERIA

Selamat petang semua readers and blogger yang disayangi. Sebenarnya dah lama tak update blog nie, kesian blog nie sepi jew tanpa sentuhan romantik dari tuannya. Bukannya menyepi terus, tapi dek kerana anak dah mula school , jadi sibuklah menguruskan die dahulu. Kesana kemari membawa 2 orang anak naik MOTOR LAGENDA VERSI ROCK KAPAK dan uruskan hal-hal rumahtangga sebelum BIG BOSS pulang menyebabkan masa tu tak sedar berlalu. Kekadang nak makan pun sampai lupa. Tapi takper..MY FIRST AID @ SET FAMILY WELLNESS ini membantu. Inilah vitamin yang menjadi favorute saya.. Walaupun saya taklah sesihat seperti anak-anak dara dulu lagi (Collagen dh byk HABIS) tetapi sekurang-kurangnya dapat membantu mengurangkan risiko mendapat penyakit-penyakit yang pernah saya hadapi sebelum nie yang sedikit sebanyak menggangu kehidupan dan aktiviti harian saya terutama dalam menguruskan rumahtangga.

Sejak balik kampung hari tu saya demam, LUPA nak bawak FIRST AID saya nie. Demam dah hilang sebab den telan 3 biji VITALEA, B  sekali sehari , ESP + AIR ECPI sebotol. Duduk dalam selimut tebal..den dapat rasakan peluh menitis-nitis keluar.Alhamdulilah hari nie den dah tak demam (Tanpa gi KLINIK..) .tapi  sakit tekak dan ULCER tepi mulut (SAKIT YOP).masih ada..nak nganga sakit, nak menjerit sakit, nak gelak kuat2 sakit...ORANG yang paling syok time den sakit nie..anak-anak den lah..dielah paling syok sebab den tk boleh membebel..kalau den bebel jew..si abang mesti tanya..BU..mulut IBU dah ELOK KER..hihihihi..Geram plus Marah.  DEK cuaca yang panas kat subang nie..Pulak tu tiap-tiap tengahari merempit amik anak sekolah.2 sessi pulak tu, hormon badan dah tak seimbang. Mental pun sedikit terganggu ..HAHHAHAHA..tapi takper still UNDER CONTROL.

Sebenarnya set familly wellness nie mmg set asas dalam SHAKLEE nie. ESP terdiri daripada sumber PROTIN iaitu ia menjadi bahan UTAMA dalam pembentukan ORGAN dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga dapat merangsang fungsi psikologi. Maka setiap organ kita memerlukan PROTIN. Kekurangan protin inilah yanga menyebabkan kelemahan sistem imun melawan penyakit. (OOO..rupanya den pun masih kurang protin..hihihihi)..antara masalah yang dapat kita kenalpasti dengan kekurangan protin ini ialah :-

a) Masalah lebihan air dalam badan
b) Kehilangan Kepejalan Otot)
c) Perubahan Warna Rambut
d) Masalah Penghadaman
e) Masalah Penghasilan hormon atau darah
f) Dan akhirnya akan membawa kepada kegagalan fungsi ORGAN dan membawa kematian.

Jadi para readers yang tk suka soya pun takper..janji dapatkan sumber protin daripada makanan yang mempunyai protin seperti ikan kerana protin amat penting utk manusia dan pastikan ikan yang anda ambil tu segar bugar dan masih mantap tubuhnya..Jangan yang dah lembik-lembik..walaupun harganya murah tapi kualitinya 0..mana mau...wang terbang atau kesihatan ????...

Vitamin VITALEA is the best MULTI VITAMIN in The WORLD. Berfungsi sebagai penambahan tenaga dan pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan MENTAL, serta FOKUS dalam segala aspek terutama sesi pembelajaran (GOOD for STUDENT). B Complex pula vitamin yang dicipta khusus utk mengawal emosi dan tekanan seseorang. Bagi para-para IBU -IBU hamil yang rasa selalu sakit kepala, migrain..makanlah B COMPLEX nie . die memang bagus sebab ibu akan rasa tenang je terutama selepas bangun dari tidur. Dan selain dari itu die juga ia dapat mencegah anemia iaitu disebabkan kekurangan darah dalam badan.

VITAMIN C..siapa yang tak kenal dengan VITA C shaklee yang nie, produk paling laris dan paling TIP TOP didalam industri kecantikan abad ini, Sebenarnya banyak fungsi VITA C nie.. Selain sebagai booster pada kecantikan ai berfungsi sebagai memperbaiki sistem pendarahan seperti gusi berdarah, kulit kering, kulit kasar, merangsang penghasilan T-Cells untuk melawan sel-sel kanser, serta mengekalkan kolestrol sihat


Rasanya dah panjang sangat nie, nanti den sambung lagi yer..banyak kerja menanti nie..Okay readers salam sayang dari saya. dan nasihat saya JAGA DIRI ANDA utk ORG-ORG YANG ANDA SAYANGI :)





 
*** This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.



SID : 887015 |Zamzalina Samsuddin
TEL/SMS : 012-2767734
E-mail : zamzalina140381@yahoo.com






No comments: