Doaku Ya Allah .

Ya Allah, sesungguhnya waktu dhuha itu dhuhamu, kecantikannya adalah kecantikanmu, keindahan itu keindahanmu, kekuatan itu kekuatanmu, kekuasaan itu kekuasaanmu, perlindungan itu perlindunganmu. Ya Allah jika rezeki masih di langit, turunkanlah dan jika di bumi, keluarkanlah., jika sukar permudahkanlah, jika haram sucikanlah dan jika jauh dekatkanlah. Berkat waktu dhuha, kecantikanmu, keindahanmu, kekuatanmu, kekuasaanmu, limpahkan kepadaku segala yang engkau telah engkau limpahkan kepada hamba-hambamu yang soleh.


Penghantaran akan dibuat keseluruh Malaysia/Luar Malaysia termasuk sabah dan sarawak. ;)

Thursday 14 February 2013

B- COMPLEX VS ASID FOLIK



B-Complex memang sinonim dan berkait rapat dengan asid folik. Shaklee telah mencipta asid folik secara semulajadi yang pertama di dunia dengan kadar keboleh serapan  yang sangat tinggi dan berkualiti. Kelebihan dan kekurangan vitamin B dalam badan akan menyebabkan ketidakseimbangan vitamin B dalam tubuh. Vitamin B adalah vitamin larut air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sistem pencernaan. Oleh itu adalah penting utk kita mengambilnya setiap hari.


Apakah manfaat utama vitamin B ini didalam tubuh manusia dan bagaimana ia boleh membantu kehidupan kita sehari-hari ?


1)  Ia membantu proses penghadaman, menukar lemak , karbohidrat, protin kepada tenaga sekaligus mengurangkan proses keletihan/kelesuan. Sebab itulah ibu-ibu hamil memang sangat digalakan mengambil Vitamin B komplek nie kerana situasi ibu-hamil yang memerlukan rehat yang banyak kadangkala terpaksa dikorbankan atas tugas-tugas dan tanggungjawab yang tak boleh dielakkan. Di galakkan pengambilan sebelum tidur kerana dengan adanya vitamin ini, waktu tidur ibu akan lebih nyenyak dan selesa walaupun bayinya aktif bergerak di dalam.


2) Vitamin B juga akan memastikan kesihatan fungsi saraf dan ia dapat membantu melawan tekanan. Bagaimana ia membantu melawan tekanan adalah dengan cara menstabilkan hormon didalam tubuh.


3) Membantu tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi


4) Baiki masalah rambut beruban dan gugur


5) Mengurangkan masalah keletihan mata yang sering terjadi di kalangan ibu-ibu yang resdung.


6) Mencegah anemia dengan membantu pembentukan sel darah merah dan antibodi.


7) Mencegah , merawat anemia, sakit kepala, migrain , lemah semangat, keletihan, muntah-muntah dll.


8) Meredakan Senggugut dan baiki masalah PMS serta membantu melancarkan masalah penghadaman terutama mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.


9) Mencegah perlcche - iaitu kerekahan mulut dan mencegah jangkitan lidah dan nafas berbau


10) Meredakan alahan .




Sebelum mengambil B kompleks, apakah ciri-ciri utama yang anda perlu tahu ?



1) Mengandungi kesemua 8 vitamin B - B1,B2,B3,B5,B6,B12, asid folik dan biotin.


2) Mengandungi RDA 100% utk asid folik dan biotin


3) Pastikan jurang peratusan nilaian harian B1,B2,B3 dan B12 tidak terlalu besar


Untuk sebagai matlumat tambahan, pastikan anda mengambil air yang putih atau teh herba yang banyak kerana B-kompleks merangsang metabolisme dan menyebabkan tubuh kita mengeluarkan haba.







*** This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

SID : 887015 |Zamzalina Samsuddin
TEL/SMS : 012-2767734






No comments: