Doaku Ya Allah .

Ya Allah, sesungguhnya waktu dhuha itu dhuhamu, kecantikannya adalah kecantikanmu, keindahan itu keindahanmu, kekuatan itu kekuatanmu, kekuasaan itu kekuasaanmu, perlindungan itu perlindunganmu. Ya Allah jika rezeki masih di langit, turunkanlah dan jika di bumi, keluarkanlah., jika sukar permudahkanlah, jika haram sucikanlah dan jika jauh dekatkanlah. Berkat waktu dhuha, kecantikanmu, keindahanmu, kekuatanmu, kekuasaanmu, limpahkan kepadaku segala yang engkau telah engkau limpahkan kepada hamba-hambamu yang soleh.


Penghantaran akan dibuat keseluruh Malaysia/Luar Malaysia termasuk sabah dan sarawak. ;)

Monday 10 December 2012

VIVIX - Botanical Beverage MIX

As salam & selamat petang semua.

Selamat sudah mencari bahan-bahan & topik-topik untuk penulisan di blog yang saya cintai ini. Jika diikut hati, tak sabar rasa nak update blog nie, tapi dek kerana bergelumang dengan tugas-tugas di rumah, baru ada kesempatan untuk saya "sharing " apa yang telah saya google & dr pembacaan saya sejak 2/3 hari lalu. Selagi topik nie tidak saya "share & sampaikan" selagi itulah kepala saya nie berat semacam. Bukan kerana tkder idea tetapi terlalu banyak idea yang nak dicurahkan dan disampaikan kepada pembaca.
Let's we start..

APA ITU VIVIX BOTANICAL BEVERAGE MIX



NAK CANTIK, NAK SIHAT?? VIVIX  Jawapannya..

Nama die macam best kan..kan...kan..Jujur dari hati saya, Kita masih mampu utk memilikinya. Melabur sedikit wang ringgit demi kesihatan kita utk hari esok dan seterusnya. BAk kata iklan boboboy.."INGAT"
VIVIX nie merupakan penemuan revolusi terbaru pada tahun 2008 dalam nutrisi polifenol. Ia merupakan campuran botani & Polifenol unik yang berkhasiat iaitu terdiri daripada poligonum cuspidatum, anggur muscadine , Eldeberri Eropah dan Purpel Carrot. Anggur Muscadine mengandungi juga resveratrol  iaitu phytoalexin polifenolik yang dihasilkan secara semulajadi oleh beberapa tumbuhan apabila diserang oleh patogen seperti bakteria atau kulat Ia dihasilkan dengan bantuan sintase stilbene enzim.

VIVIX nie bukan sahaja berupaya menyembuhkan dan melawan penyakit-penyakit kronik tetapi juga sebagai anti dan melambatkan proses penuaan yang terbaik. Secara umumnya, lebih drp  sejuta pengguna VIVIX di Amerika Syarikat yakin dan telah pulih dr penyakit selepas menggunakan VIVIX.
Sebotol VIVIX mengandungi 1390mg Botanical Blend. Tidak hairanlah dengan 1 TEA SPOON/day cecair ini mampu mengembalikan kesihatan yang optimum dan memulihkan seseorang hanya dengan 4/5 kali pengambilan sahaja. Bergantung dengan tahap keseriusan penyakit & jenis penyakit tersebut. 

Dan ada ramai juga yang tanya saya, apa itu Polifenol??Mai saya terangkan sedikit :-

Polifenol Sebagai Antioksidan

Polifenol nie adalah kumpulan tumbuhan semulajadi yang boleh dimakan dan ia mempunyai sebatian antioksida (kumpulan itu terdiri drp Anggur Muscadine, purple Carrot ..bla.bla..bla..) . Sejak diketahui khasiatnya, ramailah para pengkaji mengkaji ketinggian antioksida yang terkandung didalam tumbuhan nie. VIVIX juga ada Clinical Research, jadi anda tidak perlu ragu-ragu dengan keberkesanannya.


Polyphenols bertindak sebagai antioksidan. Ia melindungi sel-sel dan bahan kimia badan daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas, atom reaktif yang menyumbang kepada kerosakan tisu di dalam badan. Sebagai contoh, apabila lipoprotein berketumpatan rendah (LDL) kolesterol teroksida, ia boleh menjadi keras di dinding arteri sekaligus akan menyebabkan salur darah tersumbat. Selalunya keadaan ini akan menyebabkan terjadinya penyakit jantung koronari.

Polyphenols juga boleh menyekat tindakan enzim, dimana enzim ini perlu bagi pertumbuhan kanser dan ia boleh menyahaktifkan bahan-bahan yang menggalakkan pertumbuhan kanser. Polifenol yang paling kuat dikaitkan dengan pencegahan kanser adalah epigallocatechin-3-gallate atau EGCG. EGCG penting sebagai menyokong fungsi alteri darah dan salur hati. 

Okaylah. dah nak masuk asar..nanti malam saya update lagi. banyak tugas yang nak disambung nie..Lipat baju, kemas baju, angkat jemuran..hihihi..Saya tak kisah semua tu..janji badan saya kini Alhamdulilah sihat, tetap bertenaga walaupun tak cukup tidur..
Opps lupa.sebelum out...Nak berpantun sikit :-


 Daun Sirih Si buah Pinang,
Sedap di makan oleh Ah Sing Yang..
Orang yang jauh di kenang-kenang,
Orang yang dekat di sayang-sayang,


Salam Sayang , Zam


*** This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.


SID : 887015 |Zamzalina Samsuddin
TEL/SMS : 012-2767734
E-mail : zamzalina140381@yahoo.com


No comments: