Doaku Ya Allah .

Ya Allah, sesungguhnya waktu dhuha itu dhuhamu, kecantikannya adalah kecantikanmu, keindahan itu keindahanmu, kekuatan itu kekuatanmu, kekuasaan itu kekuasaanmu, perlindungan itu perlindunganmu. Ya Allah jika rezeki masih di langit, turunkanlah dan jika di bumi, keluarkanlah., jika sukar permudahkanlah, jika haram sucikanlah dan jika jauh dekatkanlah. Berkat waktu dhuha, kecantikanmu, keindahanmu, kekuatanmu, kekuasaanmu, limpahkan kepadaku segala yang engkau telah engkau limpahkan kepada hamba-hambamu yang soleh.


Penghantaran akan dibuat keseluruh Malaysia/Luar Malaysia termasuk sabah dan sarawak. ;)

Saturday 10 November 2012

TESTIMONI & SHAKLEE

PENGALAMANKU BERSAMA SHAKLEE

Zam nak cerita macamner zam rasa selepas guna dan makan produk SHAKLEE nie.
Dekat work station saya nie..saya letak produk-produk yang sy makan sekarang sebagai inspirasi saya..biler saya tgk produk nie..sy rasa happy sebab banyak jasa produk nie pada saya..macam orang kata ny...
awa tu bersambung balik..gembiranya tak terkata. Mungkin korang pernah rasa kalau kita pulih dari sakit, kita akan rasa terhutang budi pada orang yang memperkenalkan sesuatu produk yang memulihkan kita. begitu juga saya. Dalam satu masa saya kena 2 penyakit, Ekzema dan BLEEDING luar haid selama 6 bulan. Allah dan Orang sekeliling saya sahaja yang tahu betapa sukarnya saya mlalui kehidupan sehari-hari dengan tangan yang sentiasa kena pakai glove..Pergi mana-mana market ker, kedai, ke tempat kerja, saya kena pakai glove sebab elakkan tapak tangan saya dari kena udara.Semua orang tengok jadi pelik. Dan orang macam takut nak dekat dengan saya. Mungkin sebab rasa takut berjangkit ..macam lah saya nie sakit kusta.hihihihi..Saya terpaksa pakai..Kekadang macam nak jerit jew kat semua orang yang saya terpaksa pakai semua nie..Saya tak mintak jadi mcm nie tp Allah nak uji saya. Sy kena redha. Sebab bila kena udara die akan kering. Dan bila kering die akan berdarah. dan bila berdarah die akan pedih. Lagi2 kena laundry soap or dish wash soap. Semua mende nie ada bahan kimia..memburukakan lagi keadaan saya. Dengan rumahtangga yang tak terurus. Anak-anak yang berkudis sebab terjangkit dari air yang keluar dari luka2 saya..Kesian dorang.Ms tu anak saya umur 1 tahun yang bongsu tu..Tapi itu semua setahun yang lepas..Sekarang sy dh pulih dari ekzema dan period lebih teratur. Ya Allah jauhkanlah saya dr penyakit itu..saya tak sanggup nak hadapinya lagi.

Sekali saya makan produk nie Sebagai VITAMIN SY sepanjang saya Confientment nie..I/Allah saya akan teruskan sebab die serasi dengan saya..Dan saya bertambah sihat apabila menggunakannya.

Dan saya nak bagitau apa yang saya rasa sekarang ;_

1) Badan saya bertambah sihat selepas Czsear.

2) Mampu utk tdo lewat sehingga 2 pagi dan bangun awal , tak macm dulu tido kemain awal..tp bangun lambat gak sebab badan mcm letih sgt.Sekarang Alhamdullilah dah terasa lain, ringan je badan.

3) Dulu saya selalu sakit dekat tulang peha sebab kesan saya kena injection dulu sebab Ekzema. Biasalah kalau dah tergaru saner sini pastu doktor tengok pula bernanah, die main cucuk jelah..senang cerita.. Elok sekejap jew, bila sy tersalah makan bende yang gatal2 , Even ikan kembung atau Telur. dia kan berulang balik. Skrg takder lagi..makan jelah aper yang nak makan. Dah tkder pantang2.. cumer saya alah dengan seafood dan kacang, bukan sebab EKZEMA tp sebab nak jaga muka, nanti jerawat naik..hihihihi..

4) Saya lebih yakin utk berkomunikasi dengan sesiapa skrg, sebab muka sy dh tk der jerawat, semakin cerah dan nampak fresh. (bukan puji sendiri tapi ada orang yang tegur) En somi pun kata begitu, Yang paling saya happy anak lelaki saya pun ckp gitu..Dulu die mmg selalu kutuk saya, die ckp IBU BYK JERAWAT. Tengok ayah licin jew. Siap suruh saya pergi SKIN SOLUTION LAGI..kalu iklan tu keluar die mesti panggil saya suruh tengok..RASA TERCABAR jugak kalau dh anak pun tegur..

5) Saya memang ada masalah hormon, Hormon selalu tak stabil.Kalu kat rumah pantang ada bersepah sikit. Saya mesti bebel.Bila bebel..darah saya naik.kkdg sy tak boleh kontrol. sekarang Alhamdullilah .sy dah boleh kontrol emosi saya..penat mcner pun saya..saya boleh jadi cool jew kalau rumah sepah..Penangan Istiqamah Zikir Al-Mathurat dan ( B-Complex ) iaitu agen penenang.

6) Masalah keputihan dah takder.Pastu sistem indah water pun baik. Perempuan dah berkahwin mcm saya nie mmg tak boleh lari dari masalah nie. Tapi Alhamdulilah, sesiapa yang ada maslh keputihan jangan biarkan, nanti dekat dalam boleh dpt efection . Yang nie Alfalfa the best.

7) Tulang pun dh tak lenguh2. Sebab kalu Czear nie, setahu saya dari cerita rakan-rakan yang pernah Czear kalau waktu hujan die mesti sakit kat tulang. macam ngilu..tapi saya takder pulak rasa begitu..

8) Dulu saya sering kena denyutan jantung yang laju. Boleh di katakan kerap..terutama masa saya mengandung..kadangkala saya sampai terduduk sebab terlalu sakit. Orang tua cakap tu tanda angin banyak dalam badan. tetapi semenjak saya consume semula SHAKLEE nie..sesekali sahaja saya kena..itupun kalau saya terlampau penat.

9) Yang paling saya perasan sekarang, otak saya semakin cergas berfikir..dah tkder kusut musut dengan masalah kat kepala otak nie..Dulu asyik pikir dengan maslah jew..Sekarang masalah tu sy dh buang jauh..setiap org ada mslh..cumer bagaimana kita bijak utk tangani..

Apa yang saya ambil ;-

A) Semasa Ekzema :-

1) ESP Soy protein Isolated powder
>>> kuatkan protein di dlm badan supaya penyerapan vitamin kedalam sel-sel lebih baik.

2) Nutrifeon
>>> Untuk antibodi , saya makan 8 pcs jew (kak cery bagi extra 2 pcs ) terus tenggelam bintik2 merah kt tapak tangan iaitu step pertama sebelum die berair dan bernanah. Yang mana dah berair die jadi kering. Selain tu nutriferon ini bagus utk orang demam. Tk perlu cari doktor nak telan panadol.

3) GLA Complex
>>> tujuan die utk stabilkan hormon. Punca EKZEMA dan BLEEDING nie adalah sebab hormon. kalau hormon dah stabil , baru boleh baik.

4) MEALSHAKE
>>>ia adalah sumber terbaik serat pemakanan dan protein , mempunyai pekat kalsium dan semua mineral dan vitamin ada kat dalam ni. Baik utk kanak-kanak juga kerana kanak-kanak tidak mempunyai masa utk menikmati makanan seimbang. Yang ptg ie adlah LOW FAT, LOW Glisemik ( Tahap pengukuran karbohidrat dalam sesuatu makanan )

5) BASIC H2 -
 Sya gunakan utk cuci luka2 ekzema saya..supaya bakteria boleh mati dan tidak merebak ketempat lain. Byk guna basic H2 nie. 1001 kegunaan.dari jadikan mandian utk jaga kulit baby yang ruam,smapai ke kerja-kerja rumah seperti mencuci..

B) Confinement SET

1) ESP Soy Protein Isolated Powder

2) Alfalfa
>>Membantu pelawasan, mengurangkan masalah keputihan dan mengawalnya, menguatkan rahim, melancarkan darah..etc

3) Vitamin E
>>> Antioksidan kuat yang boleh larut dalam lemak yg mana ia menyokong kesihatan jantung, otak, prostat, dan boleh tingkatkan fungsi peparu, kolon dan keimunan terutamanya WARGA EMAS.

4) Vitamin C
>> Fungsi die menyeluruh yang dpt menyokong kesihatan jantung, kesihatan imun, kutuhan sel dan kesihatan mata, gigi, gusi , tulang dan pembuluh darah.

5) B-Complex
>> Tekanan hidup, alkohol dan ubat-ubat preskripsi berunsurkan dadah berupaya meningkatkan risiko pengurangan vitamin B di dalam tubuh badan.
Vitamin B ni penting drp segi keseluruhan fungsi tubuh samaada kesihatan jantung, sintesis DNA, menguruskan tekanan, dan membina tenaga metabolisme serta meningkatkan penglihatan mata dan sistem pernafasan.
>>kekurangan vitamin B ni akan menyebabkan prestasi badan merosot dan tidak berfungsi dengan baik.

6) Ostematrix
>>Lindungi tulang supaya kuat kerana bukan sahaja kalsium diperlukan , vitamin D, magnesium juga perlu
>>Bantu kekalkan tekanan darah normal
>>Bantu mengurangkan simptom-siptom senggugut, perut kembung, kekejangan, retensi air, murah meradang dan kemurungan.





*** This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

Utk mendapatkan keterangan lanjut.
SMS/CALL/PM
  
SID : 887015 |Zamzalina Samsuddin
TEL/SMS : 012-2767734
Facebook :
http://www.facebook.com/Zamzalina
Fan Page : http://www.facebook.com/pages/Health-BeautyCOM/456530897732872


No comments: