Doaku Ya Allah .

Ya Allah, sesungguhnya waktu dhuha itu dhuhamu, kecantikannya adalah kecantikanmu, keindahan itu keindahanmu, kekuatan itu kekuatanmu, kekuasaan itu kekuasaanmu, perlindungan itu perlindunganmu. Ya Allah jika rezeki masih di langit, turunkanlah dan jika di bumi, keluarkanlah., jika sukar permudahkanlah, jika haram sucikanlah dan jika jauh dekatkanlah. Berkat waktu dhuha, kecantikanmu, keindahanmu, kekuatanmu, kekuasaanmu, limpahkan kepadaku segala yang engkau telah engkau limpahkan kepada hamba-hambamu yang soleh.


Penghantaran akan dibuat keseluruh Malaysia/Luar Malaysia termasuk sabah dan sarawak. ;)

Friday 2 November 2012

SUMBER-SUMBER YANG BOLEH MENGGANGGU KESUBURAN

Masalah kesuburan memang sinonim dengan wanita. Kebanyakan mereka tidak menyedari masalah ini adalah serius sehinggalah mereka mendirikan rumahtangga. Ada diantara wanita ini sanggup menghabiskan beribu-ribu wang untuk memiliki zuriat sendiri. Tetapi saya amat kagum dengan kekuatan dan ketabahan wanita-wanita sebegini kerana mereka cekal menghadapi segala tomahan dan fitnah yang melanda rumahtangga mereka. Tidak kurang juga yang sanggup mengambil risiko melakukan pembedahan semata-mata supaya dapat melahirkan seorang bayi yang comel hasil perkongsian benih bersama suami tercinta. Ada jua yang bertuah, yang mana Allah SWT kurniakan rezeki memiliki zuriat dengan mudah tetapi mengabaikan tanggungjawab sebagai ibu bapa dan sampai sanggup membuang..MasyaAllah, SubhanaAllah..sesungguhnya  berdoalah jauhi lah kita dan keluarga kita, anak-anak kita, dan cucu cicit kita dari sifat zalim dan kejam itu. Saya terdetik utk kongsikan pembacaan saya kepada anda mengenai sumber-sumber di sekeliling kita tanpa kita sedari yang boleh menyebabkan gangguan kepada kesuburan ini.

Sumber2 Toksin yang boleh mengganggu kesuburan

Zaman kini, persekitaran kita sering dikotori dan dicemari oleh pelbagai bahan kimia beracun yang boleh mengancam kesihatan dan kesuburan kita. Tidak hairan juga bahan-bahan utama untuk industri perubatan vitamin dan herba turut dicemari. Dengan itu sebagai pengguna kewajiban memilih produk makanan tambahan yang terbaik adalah penting supaya kesihatan dalaman kita tidak terganggu. Bahan-bahan beracun ini selalunya digunakan di dalam pembuatan dan penggunaan barangan-barangan make-up, lotion, krim. shampo, deodoran, pewangi dan lain2, Penggunaan barang-barang yang telah dicemari ini akan membahayakan kesihatan dan boleh menyebabkan kanser.

Di dalam udara yang kita sedut juga sehari-hari terdapat beribu-ribu bahan kimia yang mana ia boleh menganggu sistem kesuburan manusia. Terutama udara di dalam bangunan atau di rumah kediaman kita tanpa kita sedari. Bahan-bahan ini meresap terus ke dalam badan melalui rongga-rongga pernafasan. Bahan-bahan ini terbebas ke udara melalui penghawa dingin, tong gas, semburan wangian udara, perfume, hair spray, lilin dan lain-lain lagi.

Produk-produk seperti Pembersih oven, pembersih jendela, tugas berat industri,  pembersih bilik mandi semua mengandung bahan kimia di dalamnya yang membahayakan sistem paru-paru ketika disedut baunya. Oleh sebab itu kita dinasihatkan memakai sarung mulut dan hidung ketika menjalankan operasi pembersihan apabila menggunakan bahan-bahan yang mengandungi kimia.

Menyedut udara yang telah tercemar akan menyebabkan rasa mual dan muntah, serta pening kepala, asma, batuk, gatal-gatal pada mata dan anda juga yang merosakkan kulit. Oleh itu pemilihan bahan-bahan pencuci atau pembersih dari bahan-bahan organik adalah lebih baik berbanding bahan-bahan kimia kerana bahan-bahan organik tidak mengganggu kesihatan kita.

KFC, MC Donald dan pelbagai makanan segera turut menjadi salah satu sebab ketidaksuburan ini berlaku. Kekerapan menjadikan makanan ini sebagai santapan tanpa mengira waktu adalah suatu yang ti dak baik utk kesihatan kita. Kebanyakan bahan-bahan di dalam makanan segera ini menggunakan bahan-bahan kimia yang boleh mengganggu hormon manusia pada jangka masa yang panjang. Gangguan hormon bukan shj menyebabkan ketidaksuburan bahkan kita boleh menjadi STRESS ataupun tekanan emosi.

Sebenarnya kita memang tidak boleh lari dari persekitaran ini. Dengan itu pengambilan makanan tambahan dan vitamin-vitamin yang terbaik adalah disarankan dan sepatutnya menjadi keutamaan kepada kita kerana ia banyak membantu sistem imun badan kita menolak dan menyingkir bahan-bahan ini dari terus merosakan sel-sel darah kita. Saya yakin dengan kesibukan tugas-tugas harian kita sebagai IBU, BAPA, PEKERJA, PELAJAR..dll, mana mampu untuk kita memenuhi mengikut keperluan zat tubuh kita.

 Apa yang terjadi kepada saya sebelum ini cukup memberi keinsafan kepada saya bahawa pentingnya makanan-makanan tambahan dan vitamin. Jika sebelum ini saya mengabaikan soal kesihatan dan supplement @ vitamin..kini tidak lagi..VITAMIN dan SUPPLEMENT ini adalah menjadi keperluan saya setiap hari. Dan hari ini dengan keizinan Allah SWT saya lebih sihat, bertenaga dan nampak cergas berbanding dahulu yang lemah lesu dan tidak bermaya. Kualiti kulit saya bertambah baik dan jerawat saya sudah tiada. Alhamdullilah..Sudah tentunya produk VITAMIN, SUPPLEMENT, SKIN CARE SET, TOTAL WELLNESS, HOME CARE yg terbaik adalah dari SHAKLEE...Jemputan dari saya utk anda merasai kehebatan dan kelebihan menjadi ahli SHAKLEE. PRODUK yang baik serta sistem pemasaran yang telus dan adil tidak akan mengecawakan sesiapa.

 
SID : 887015 |Zamzalina Samsuddin
TEL/SMS : 012-2767734
Facebook :
http://www.facebook.com/Zamzalina